ponnymupparnaa

Alla inlägg under juni 2011

Av Hästnördarna - 22 juni 2011 15:11

hejhej! Ella som bloggar just nu:)

jag skall lova er att det kommer komma minst ett inlägg från mig om dagen!

Just Nu har jag precis kommit hem från sportcamp (inget om hästar) 

som  var kul. nog om det. 

I morgon (torsdag) ska jag och två andra sova över i stallet(yippie)

så då kommer det nog va dålig update sorry ;)


ajja bloggar ett mer nödvändigt inlägg.Och det kommer komma en kanske rolig överraskning:) 


hejdå / Ella 

Av Hästnördarna - 22 juni 2011 10:21

Godmorgon världen ! :)

Idag är Linnea på jäklit bra humör känner jag! :9 lite hungrig bara, men d går ju att fixxa ! :)


Igår skrev jag bara om att ni läsare skulle få följa mig och Mejja ( och ella ronja och loch ness såklart! )


Men nu ska jag skriva om min och mejjas historia :)


det var såhär att jag var på ett släktkalas typ, och min ena släktings sambo hade skaffat hästar, och när vi satt och åt började vi prata om mitt hästintresse. ( jag kallar sambon för K för hon har ett krångligt namn ) Och K då sa att jag kunde komma och hjälpa henne med hennes hästar. Jag trodde att dom var inridna och så, men det visade sig att dom var unghästar. Jag trodde inte riktigt på henne , hon var ju lite berusad ;)


Men det var ju så att hon menade allvar, så jag åkte dit och skulle titta på dom :)

Jättefina hästar, supersnälla och inte alls så "unghästiga" Mysiga var dom oxå, älskade att kela.

Så, vem tackar nej till det? ;)


Men efter att jag hade varit där ett tag, och dom hade vart supersnälla hela tiden, började dom bli galna, bokstavligen. Dom trängde in mig i hörn, sparkade mig, stegrade mot mig, och bet mig. K var under den tiden höggravid, så hon kunde ju kanske inte hjälpa till med sådär jättemycket..


Men det var då jag började med NH. Och efter det har jag fått en mycket bättre relation till Smulan och Mejja :)


Mejja kan ju tillochmed ligga ner på kommando nu :') <3

Och Smulan går att tömköra utan att man blir halvt ihjälslagen ;) men vi har maaaaaaasssssssa arbete med inridningen kvar...


Menmen, fortsätt följa mig och ella! :) <3


Puuss

//nea

Av Hästnördarna - 21 juni 2011 22:07

Tjena!

yapp det är jag som är Ella , den andra ägaren av bloggen:) Detta är mitt första inlägg än så länge jaa..vad ska jag berätta..huumm...jo juste , hur kunde jag glömma. Jag kommer såklart från Sverige , rider i Allerums ryttarförening! (det äger)

och dör har jag ridit i många år . jag hade först en häst jag mest bara mockade och pysslade om , Firre kallades han. Sedan gick han bort för han bröt benet i hagen, saknar dig!

Sedan hade jag min allra första sköthäst om man säger så , Highlander (hajen som alla kallade han)

men han gick också tyvärr bort efter nästan ett halvår/år jag hade haft han , i termvred , älskar dig mest min Haj:(<3

Och nu har jag två underbara sköthästar , trestenas Loch Ness och Ronja!

Locke som han kallas ärr 122,5 cm i mankhöjd och är en welsh mouinten(stavning)

Ronja är 128cm i mankhöjd och har i allafall Russ i sig och nått mer:) de är underbara båda två , men har ungefär motsatsa personlighet:) men de e båda snälla och gillar att mysa;)


/ Ella


   

  den svarta/mörkbruna är Ronja

och den gråa är Locke

Av Hästnördarna - 21 juni 2011 17:46

Moahah :D Nu har jag och ella fixxat en HÄSTBLÖÖGGG! :D


och jag blir den första att göra ett inlägg, ett mycket onödigt inlägg, Mene, det var ett inlägg, riiigghht? ;D <3


Men men , ni komemr få läsa om mig och min trickponny Mejja :) <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! är du en aning hästnörd?eller jättemycket hästnörd? läs då bloggen!:)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

vem av "Ponnymupparnaa" tycker du bäst om?
 Linnéa
 Alice
 Ella

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gb


Ovido - Quiz & Flashcards