ponnymupparnaa

Alla inlägg under juni 2011

Av Hästnördarna - 30 juni 2011 22:32





THIS:


äkta swarovski pannband 749kr på hööks.




THAT:



eller ett wb. swarovski för 199kr på hööks. men just nu på rea för 99kr.



VAD SÄGER NI? med lite nagellack ( lack) så håller stenarna längre..


vilken skulle ni köpt?


/Ella    

Av Hästnördarna - 30 juni 2011 17:09

Alldeles för lite hästar på bloggen! 


Ikväll/ snart ska jag ut och fota Maja och hennes pollar, kommer la kke lite bilder? ;)


Senare ikväll , ska ni få en miinitävling, och jämeförelsebilder, det vart la lite naaajs? 8D 


// Nea soom saknar sina hestar! :c 

Av Hästnördarna - 30 juni 2011 14:21

hejhej , kom hem typ kvart i tolv från stallet. Kollade datan , käkade och slappa lite vid tv:n eftersom ja..jag var tvungen att ta medicin för allergin. Nu jobbar jag på brännan:) vill blir bruuuuun:D


ajja måste fortsätta hadet bra , inlägg om natten kommer senarw


/ella

Av Hästnördarna - 29 juni 2011 18:11

kriven av @aquene på bdb. 



"Visste ni att väldigt många hästar i Sverige avlivas pga "hovbensrotation"?

Men hovbensrotation har inget med hovbenets vinkel att göra, som de flesta veterinärer verkar tro.

Hovbensrotation innebär bara att hovväggen och hovbenet inte längre är parallella.
 Det är oerhört sorgligt att så många hästars liv ska behöva gå till spillo pga av att veterinärer och hovslagare saknar kompetens.
 Veterinärer har 8 timmar sammanlagt om hovar under utbildningen, undrar om de ens tittat på hur en hov ser ut på insidan under den tiden? Förmodligen inte. 
För att en häst ska bli bra från "hovbensrotation" är allt som behövs rätt verkning.
"Hovbensrotation är ungefär lika allvarligt som förkylning" säger Ove från Svenska hovskolan och jag kan verkligen hålla med honom. 
Trots detta så ska tydligen detta innebära en dödsdom för så många hästar.
Svenska folket måste börja ifrågasätta det traditionella tänk och medoter som veterinärer och hovslagare har! 
Det största felet hästtägare gör är att förlita sig på vad andra säger är rätt/fel
, istället för att tänka själva.

Läs mer om detta på Svenska Hovskolans sida på Facebook!
Av Hästnördarna - 29 juni 2011 11:54

Mot stranden, blir la nt så mke bloggande nu, men jag har ju spricka i armen , stallförbud :((( 


Men fick en liten update från ägaren ( min heltidssköthästar (L) )


" Smulan har gått och blivit fet, men det går att få bort när du är tillbaka. Mejja står och gnäggar efter dig, hon saknar nog era promenader ner till bäcken där hon får rulla sig och plaska. Kram på dig, så hörs vi när du kommer tbx t stallet! " 



Saknar mina myshästar så jag snart döööööööööööööööööööööööööööööör.



Men nu ska jag till stranden och jobba på solbrännan jag aldrig kommer få :cc <3


// Nea

<3

Av Hästnördarna - 29 juni 2011 11:41

Klockan var 03.43 och vi satt ute


på berget, himmelen var


stjärnklar


och månen lyste upp havet


nedanför oss <3



Det var en underbar kväll! Vi satt och tittade ut över havet, och snackade, såsom bara tjejer kan göra. 


den här kvällen ska jag sent glömma, kvällen med bästavännen ebba (L) 



Av Hästnördarna - 29 juni 2011 10:15

Hejhej!

jag kommer  inte blogga mer efter detta i dag! jojo asså detta jäller bara idag för jag ska sova  i stallet igen:´)sjukt skojj.nu måste jag packa och sån shit.sedan ska jag möta Lixette vid allerum kyrka;)

så drar vi ner till ett annat stall? hon ska rida hennes kompis h'ääst , Rasmus. Sedan ska vi cykla ner till stallet. Lämna sakerna och sedand cykla hem till henne:D sen när vi känner oss klara så cyklar vi ner till stallet igen:Doch grillar , snackar , går upp till golfbanan och FLUMMAR! funfun, kanske vi drar till lekplatsen också;D


/ ELLA



 

Av Hästnördarna - 28 juni 2011 23:13

Haha klockan är 23.23 prick och mamma säger att jag ska sova men såklart så gör jag det inte för klockan är inte mycket ;) 

Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva om i detta inlägget så ni får nöja er med några bilder ;) 


   Jag och Skimir rider på en åker/äng ;)    Haha Skimir gaaaaaaaapar ;D    Jag och Zorro som rider :)    Jag och Zorro igen :D    Jag får nästan ner honom på tygel xD    Jag och Zorro ;)    Jag och Zorro ;)    Dukka (?)    En häst som jag bara fotograferade haha gillar bilden ;)    Skimir


Det var alla bilder det var några iaf ;) 



// Alice 

Presentation


Hej! är du en aning hästnörd?eller jättemycket hästnörd? läs då bloggen!:)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

vem av "Ponnymupparnaa" tycker du bäst om?
 Linnéa
 Alice
 Ella

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gb


Ovido - Quiz & Flashcards